dimanche 21 novembre 2010

7 RHCP - Jour 6 : Tear

Pendant longtemps, j'ai rejeté l'album By The Way. Je ne sais pas vraiment pourquoi. Je n'avais pas pris le temps de l'écouter, et avec le recul, je me dis que les chansons sorties en single ont été mal choisies. Et puis j'ai décidé de lui donner une chance, et bien sûr, il y a de très jolies pépites dans cet album, dont celle-ci :

7 companion(s) so far:

Ithilwen a dit…

J'aime beaucoup :) c'est d'inspiration un peu lounge, je trouve.

Blacksad a dit…

Trop classe!

Miss Bunny a dit…

Ilthilwen > I'll take your word for it... I don't know what lounge music is, and I've always had trouble categorizing music. So I've decided that there are only two categories: music I like, and music I don't like. That makes things way easier...

Blacksad > ouais hein?!

Ithilwen a dit…

@ Miss Bunny: Actually I don't know precisely what lounge music is (XD) but it's always quite relaxing et soothing so... Such a good idea to write in english ;)

Miss Bunny a dit…

LOL and... isn't it?

Ithilwen a dit…

@ Miss Bunny: Yes, it definitely is :)

Le umas a dit…

Ok, as it seems you wanna write in English...

I like By The Way, it's a nice record, with various atmospheres, rythms and some very nice songs. The general atmosphere is very similar to Californication: calm and sometimes nostaligic.

As I said, my fav' used to be On Mercury, but recently it shifted to Venice Queen and Midnight (nice orchestration). In fact, I prefer the B-side (9-16) to the A-side.

I agree with you on the singles' choice that represent more the A-side than the B-side, but I think those last songs requires attentive listening and might not suit to radio or TV.

Enregistrer un commentaire

Si vous ne possédez ni compte google, ni OpenID, ni AIM... je vous remercie de bien vouloir sélectionner l'option nom/url. La case url n'est pas obligatoire, il suffit de remplir la case nom.
De cette façon, on évite les commentaires "anonymes" et ça permet de discuter plus facilement.
Merci les gens !!